به گزارش آوای شمال؛
آوای شمال/ علی لشکری در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص تاثیرات رکود و تورم در بازار اظهار داشت: مشکلات زیادی ناشی از رکود و تورم در بازار به وجود آمده است و مشکل اصلی در صنعت کفش کشور نبود قدرت خرید مردم بوده و مردم به همین علت نمیتوانند تعداد بیشتری کفش بخرند.
وی ادامه داد: باید ضریب مصرف کفش در ایران افزایش پیدا کند و از طریق اطلاعرسانی نقش کفش را در سلامتی افراد ایجاد کنیم تا بتوانیم هم سلامت جامعه را افزایش داده و هم تولیدات کفش داخل را افزایش دهیم.
دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران افزود: تولید تحرک گذشته را ندارد و باید تحریکی در تقاضا به وجود آید. تولیدکنندگان تنوع خود را با این اوضاع بازار بالا بردند اما متاسفانه تقاضا با عرضه برابری نمیکند.
لشکری متذکر شد: ضریب تقاضای مصرفکننده داخلی باید افزایش یابد و حداقل هر فرد در طول سال بین ۴ تا ۵ جفت کفش استفاده کند که این مسئله میتواند کمک بسیار خوبی به تولیدکننده داخلی کند.