آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ , Wednesday 14 April 2021
    avayeshomal.ir
    یادداشت مخاطبین
    ششم بهمن یادآور حماسه‌سازی و رشادت مردم خطه شمال

    ششم بهمن یادآور حماسه‌سازی و رشادت مردم خطه شمال

    اسماعیل‌زاده معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 60968
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ مرداد, ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
  • شما اینجا هستید :اخبار استان
  •   

    مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

    ۲۰ درصد مدارس مازندران فرسوده هستند

    به گزارش آوای شمال؛

    آوای شمال/ سیدعلی قاسمی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تمام مردم باید در اداره آموزش و پرورش مشارکت کنند و پرداخت ذکات در مدارس به “ذکات مهر” معروف است که خانواده‌ها باید در آن مشارکت کنند، اظهار کرد: در سال ۹۲ در میان ۳۱ استان کشور رتبه ۱۳ را در ذکات داشتیم اما در سال ۹۱ به رتبه چهارم رسیدیم و در سال گذشته رتبه نخست را در ذکات مدارس به‌دست آوردیم.

    وی با اشاره به اینکه در مهر ۹۵ باید تلاش کنیم که برخی امکانات در مدارس فراهم شود، افزود: حدود ۲۰ درصد مدارس استان مازندران فرسوده است و این مدارس نوعی مدارس ناامن محسوب می‌شوند.

    مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در مدارس قائمشهر با کمبود فضا مواجه هستیم و استقرار مدارس کارشناسی نیست، تصریح کرد: برخی از دانش‌آموزان باید راه طولانی را طی کنند تا به مدرسه مورد نظر برسند، آموزش و پرورش باید در سازماندهی مدارس به گونه‌ای عمل می‌کرد که دانش‌آموز در کمترین زمان به نزدیک‌ترین مدرسه برسد.

    این مسئول نزدیک بودن دانش‌آموزان به مدارس را از سیاست‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: باید جابه‌جایی مدارس اتفاق بیافتد که از این طریق زمان حضور در مدارس برای دانش‌آموز آسان‌تر و در زمان کمتر اتفاق بیفتد که با این روش بازدهی دانش آموز افزایش می‌یابد.

    قاسمی با اشاره به تقاضای مدارس شهری بیشتر از روستا است و در روستاها مدارس خالی شده و شهرها مملو ا دانش آموز است، اظهار کرد: تراکم دانش آموزی در مدارس شهری بیش از حد نظام آموزشی است.

    وی افزود: در سیاست جدید دانش آموز روستایی به روستا و دانش آموز حاشیه شهر به نزدیک ترین منطقه هدایت خواهد شد زیرا دانش آموزان به دلیل آنکه مدرسه دورتری را انتخاب می‎کنند دچار تصادف و مشکلاتی از این دست می‌شوند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران هدایت تحصیلی را از مشکلات دیگر دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: باید هدایت تحصیلی ساماندهی شود چرا که هدایت تحصیلی اشتغال جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد به طوری که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از تحصیل کرده‌های مازندران بیکار هستند و در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری شرایط اشتغال وجود ندارد بنابراین باید دانش آموزان را به رشته‌هایی گرایش دهیم که مهارت آنها را افزایش دهد.

    این مسئول با اشاره به اینکه باید کارآفرینی را در مدارس گسترش دهیم تا دانش‌آموزان با مهارت آموزی مشکلات اشتغال و اقتصاد کشور مرتفع شود، گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان می‌توانند علوم نظری را آموزش ببینند، در مازندران ۴۳ درصد دانش آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که باید به مرز ۵۰ درصد برسد.

    قاسمی در پایان بیان کرد: در هدایت تحصیلی باید تمام تلاش خود را بکار ببریم که برای دانش‌آموزان در زمینه اشتغال و اقتصاد آنان در جامعه مشکلاتی ایجاد نشود.

    برچسب ها :

    نظرات