آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ , Saturday 12 June 2021
    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 116810
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ بهمن, ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
  • شما اینجا هستید :اخبار محمودآباد
  •   

    معاون آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد

    آموزش به دانش‌آموزان در زیست بوم جدید

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه زیست بوم یادگیری در مدرسه است، گفت: زیست بوم جدید یا همان آموزش مجازی یادگیری از دست رفته به ما یادآورشد تا بدانیم که دانش‌آموز در این مکان برای آموزش حضور دارد یا خیر.

    به گزارش آوای شمال؛

    علی دهقان در جلسه قطبی معاونین آموزشی محور ۲ آموزش وپرورش مازندران که در سالن اجتماعات فرمانداری محمودآباد با محوریت راهکارهای ارتقاء و پایش کیفیت آموزشی در زیست بوم جدید سیاست‌های توزیع متوازن رشته‌ها برای سال تحصیلی جدید راهکارهای جذب و نگهداشت تارکان تحصیلی و با حضور نصری مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت آموزشی، مدیریت آموزشگاهی، افت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در مورد هر کدام می‌توان هزاران ساعت بحث و بررسی کرد اما با آمدن ویروس کرونا که بر زندگی بشریت سایه انداخته باید به‌صورت مجازی در مورد مباحث صحبت کنیم.

    وی افزود: زیست بوم یادگیری در مدرسه است اما امروز ما در این زیست بوم به دانش‌آموز دسترسی نداریم و در بستر مجازی فعالیت کرده و او را نمی‌بینیم.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: زیست بوم جدید یا همان مجازی؛ یادگیری از دست رفته را به ما یادآورشد تا بدانیم که دانش‌آموز در این مکان برای آموزش حضور دارد یا خیر.

    دهقان خاطرنشان کرد: از یادگیری از دست رفته دانش‌آموزان به‌عنوان بی‌سوادی پنهان نیز یاد می‌شود چراکه معلم دسترسی مستقیم به دانش‌آموز برای آموزش ندارد.

    وی ادامه داد: نوعی دیگر بی‌سوادی آشکار است یعنی دانش‌آموز مدرسه را رها کرد اما مازندران از معدود استان‌هایی در کشور بوده که بالاترین پوشش تحصیلی و آموزشی را دارد.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: مجموعه حاکمیتی در کشور به‌شدت درگیر بازماندگی از تحصیل است و هر یک بازمانده از تحصیل مساوی با یک آسیب احتمالی از جمله بزهکاری خواهد بود.

    دهقان در پایان گفت: همه معلمان و مدیران مدارس دغدغه و فضای فکری آنان درگیر دانش‌آموزان است تا مدیریت جدیدی در بحث یادگیری داشته باشند.


    نظرات