آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ , Saturday 8 May 2021
    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 114432
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ خرداد, ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
  • شما اینجا هستید :فضای مجازی
  •   

    مراقبت‌های تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان در روزهای کرونایی

    به گزارش آوای شمال؛

    آوای شمال/ مریم زارعی مدیر برنامه تغذیه در نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مراقبت‌های تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان در دوران شیوع بیماری کرونا  اظهار کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا کودکان و نوجوانان باید سه وعده غذای اصلی کم حجم و دو تا سه میان وعده برای بهبود اشتها مصرف کنند.

    او ادامه داد: توصیه می‌شود دانش آموزان در وعده صبحانه از مواد غذایی مانند: تخم مرغ آب‌پز، شیر کم چرب، عدسی، فرنی، شیربرنج یا حلیم استفاده کنند. همچنین مصرف مقادیر زیاد مایعاتی همچون: آب، آب میوه طبیعی و آب سبزیجات تازه، چای کم‌رنگ و آب گوشت یا آب مرغ به منظور دفع سموم و جلوگیری از کم آبی بدن برای کودکان و نوجوانان مفید است.

    مدیر برنامه تغذیه در نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: کودکان باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن میوه و سبزیجات تازه را به صورت روزانه مصرف کنند.

    زارعی با اشاره به اینکه کودکان باید از منابع غذایی ویتامین A مانند: تخم مرغ، گوشت، ماهی، جگر، موز و مرکبات استفاده کنند، ادامه داد: مصرف سبزیجات زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، شلغم، هویج، فلفل دلمه ای زرد و نارنجی  باعث تقویت سیستم ایمنی در بدن  کودکان و نوجوانان خواهد شد.

    او بیان کرد: مصرف منابع غذایی ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجات سبز رنگ، آب نارنج یا آب لیمو ترش تازه همراه با غذا و سالاد  سبب افزایش اشتها شده و سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت خواهد کرد.

    زارعی تاکید کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا بهتر است دانش آموزان  منابع غذایی سلنیوم مانند: تخم مرغ، مغزها، ماهی، میگو، قارچ، موز و برنج قهوه‌ای را به مقدار کافی مصرف کنند؛ زیرا  مصرف سلنیوم باعث کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

     

    زارعی با اشاره به اینکه  آجیل‌ها  منبع خوبی از ویتامین E، روی و سلنیوم هستند، گفت: باید توجه کرد که آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند و مصرف زیاد آن‌ها موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.

    او در پایان یادآوری کرد: توصیه می‌شود دانش آموزان و کودکان حداقل در طول هفته‌ دو بار انواع ماهی را مصرف کنند؛ زیرا ماهی‌ها دارای امگا ۳ هستند و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

    برچسب ها :

    نظرات