آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ , Wednesday 18 July 2018

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 99763
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ اسفند, ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    سرانه «۹٫۸ صدم درصدی» کتاب به ازای هر دانش‌آموز/ وجود ۱۱۷ میلیون جلد کتاب در مدارس

    مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سال 95 به 9.8 صدم درصد رسید، گفت: حدود 117 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس موجود است.

    آوای شمال/ علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت کتابخوانی در دانش‌آموزان، اظهار داشت: سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سال ۹۱، ۶ جلد بود که این تعداد در سال ۹۲ به ۶٫۳ درصد رسید؛ در سال ۹۳ به عدد ۸٫۸ درصد و در سال ۹۴ این عدد به ۹٫۷ صدم درصد رسید و در نهایت، سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز در سال ۹۵ به ۹٫۸ صدم درصد رسیده است.

    وی با اشاره به تعداد کتاب‌های موجود در مدارس کشور، افزود: در سال ۹۱، ۸۰ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۴۹ جلد کتاب در مدارس وجود داشت که این تعداد در سال ۹۲، به ۸۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۶ کتاب رسید. در سال ۹۳ تعداد کتب به ۱۰۴ میلیون و ۹۶ هزار و ۷۳۰ جلد، در سال ۹۴  به ۱۰۷ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۸ جلد کتاب رسید و در نهایت، تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های مدارس و اماکن فرهنگی تربیتی در سال ۹۵، به ۱۱۶ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۸۷۱ جلد کتاب رسید.

    مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانش‌آموزان «کتاب‌یار» در مدارس کشور،‌ خاطرنشان کرد: در سال ۹۱، ۴۷ هزار و ۶۷۲ کتاب‌یار در مدارس فعال بودند که این تعداد در سال ۹۲، به ۶۰ هزار کتاب‌یار رسید و در سال ۹۳ تعداد دانش‌آموزان کتاب‌یار با احتساب دوره ابتدایی به ۹۵۱ هزار و ۱۲۱ دانش‌آموز رسید.

    رمضانی اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان کتاب‌یار در سال ۹۴ بدون احتساب دوره ابتدایی ۸۱ هزار و ۷۶۷ دانش‌آموز بود که این تعداد در سال ۹۵ به ۱۰۰ هزار و ۴۸۰ کتاب‌یار رسید.

    وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی کشور، بیان داشت:‌ در سال ۹۱، ۹۲ هزار و ۶۹۷ کلاس درس در دوره ابتدایی دارای کتابخانه کلاسی و ۱۶۶ هزار و ۸۲۲ کلاس نیز در این دوره فاقد کتابخانه کلاسی بودند.

    مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در سال ۹۲، ۱۲۲ هزار و ۵۲۱ کلاس درس در دوره ابتدایی دارای کتابخانه کلاسی و ۱۳۶ هزار و ۹۹۸ کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودند؛ ضمن اینکه در سال ۹۳، ۱۵۵ هزار و ۳۴۱ کلاس درس دارای کتابخانه کلاسی و ۱۰۴ هزار و ۱۷۸ کلاس درس فاقد کتابخانه کلاسی بودند.

    رمضانی متذکر شد: در سال ۹۴، از مجموع کل کلاس‌های دوره ابتدایی، ۱۵۸ هزار و ۱۱۳ کلاس دارای کتابخانه کلاسی و ۱۰۰ هزار و ۹۷۸ کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بودند؛ ضمن اینکه در سال ۹۵، در مجموع کلاس‌های دوره ابتدایی، ۲۲۷ هزار و ۴۰ کلاس دارای کتابخانه کلاسی و ۹۶ هزار و ۷۶ کلاس فاقد کتابخانه کلاسی بوده‌اند.

    وی با اشاره به کتابخانه‌های مدارس کشور در دوره‌های مختلف تحصیلی، ابراز داشت: در سال ۹۱، در کل دوره‌های تحصیلی ۴۱ هزار و ۱۹۰ مدرسه دارای کتابخانه مدرسه‌ای و ۷۱ هزار و ۳۷۸ مدرسه فاقد کتابخانه‌های مدرسه‌ای بودند.

    مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال ۹۲، ۴۱ هزار و ۵۷۸ مدرسه دارای کتابخانه مدرسه‌ای و ۶۲ هزار و ۱۹۴ مدرسه فاقد کتابخانه‌ مدرسه‌ای بوده‌اند؛ ضمن اینکه در سال ۹۳، ۶۰ هزار و ۸۲ مدرسه دارای کتابخانه مستقل مدرسه‌ای و ۱۱ هزار و ۲۷۹ مدرسه دارای کتابخانه مدرسه‌ای مشترک بوده‌اند و در این سال، ۳۳ هزار و ۲۶۳ مدرسه نیز در دوره‌های مختلف تحصیلی فاقد کتابخانه مدرسه‌ای بوده‌اند.

    رمضانی بیان داشت: در سال ۹۴، ۳۶ هزار و ۳۳۷ مدرسه در دوره‌های متوسطه اول و دوم دارای مدارس کتابخانه‌ای بوده‌اند و ۸ هزار و ۳۰۴ مدرسه نیز فاقد کتابخانه مدرسه‌ای بوده‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۳۳ هزار و ۱۵۹ مدرسه در دوره‌های متوسطه اول و دوم دارای کتابخانه مدرسه‌ای و ۵ هزار و ۷۸۵ مدرسه نیز فاقد کتابخانه مدرسه‌ای بوده‌اند.

     

    برچسب ها :

    نظرات