آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ , Wednesday 20 June 2018

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 98168
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
  • شما اینجا هستید :اقتصادی
  •   

    طراحی مدل کسب و کار مرکز رشد مجازی در ایران

    در این مقاله به طراحی مدل کسب و کار مرکز رشد مجازی کسب و کار در ایران پرداخته شده است.

    آوای شمال/ مرکز رشد کسب وکار، یک ابزار توسعه اقتصادی است که به تسریع رشد و موفقیت شرکت های کارآفرینانه از طریق ارائه مجموعه ای از خدمات و منابع حمایتی کسب وکار کمک می نماید. امروزه با پیشرفت اینترنت و حرکت کسب وکارها به سمت فضای مجازی، راه اندازی یک مرکز رشد مجازی می تواند بسیار مهم باشد، به گونه ای که در سایر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به رقابت روزافزون بنگاه های اقتصادی در صنایع مختلف و پویایی موجود در محیط های کسب و کار، طراحی مدل کسب و کار را می توان مقدمه ای برای شروع یک کسب و کار موفق دانست. متناسب با این امر، توجه به مدل کسب و کار مراکز رشد مجازی کسب و کار نیز اهمیت می یابد. در این مقاله به طراحی مدل کسب و کار مرکز رشد مجازی کسب و کار در ایران پرداخته شده است. این طراحی به کمک مطالعه ادبیات مرتبط، نتایج حاصل از مصاحبه با خبرگان و الگوگیری از چند مرکز رشد مجازی موفق در دنیا طراحی شده است. در حال حاضر مدل های بسیاری برای شناسایی اجزا مدل کسب وکار و روابط بین آن طراحی و انتشار یافته که معروف ترین و کامل ترین آن ها مدل ۹ عنصری استروالدر می باشد. در این تحقیق نیز از آنتولوژی استروالدر به منظور طراحی مدل کسب و کار مرکز رشد مجازی کسب وکار استفاده شده است. این طراحی می تواند به عنوان گامی اثربخش برای شروع عملیاتی سازی این طرح ملی محسوب شود و بهره وری و ارتقا عملکرد سازمانی و در نهایت سودآوری آن را به دنبال داشته باشد.

    کلیدواژگان: مرکز رشد، مرکز رشد مجازی، مدل کسب و کار، رویکرد پلتفرمی، آنتولوژی استروالدر

     

    برچسب ها :

    نظرات