آوای شمال(طبرستان)
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ , Saturday 19 September 2020
    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 96338
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ دی, ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    توضیحات معاون عمرانی شهرداری در مورد اخذ عوارض تردد از بزرگراه‌های پایتخت

    معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران جهت تنویر افکار عمومی و رفع سوء تفاهم‌های احتمالی توضیحاتی پیرامون اخذ عوارض تردد از بزرگراههای پایتخت ارائه کرد.

    آوای شمال/ پیروز حناچی جهت تنویر افکار عمومی و رفع سوء تفاهم  های احتمالی گفت: همان طورکه فایل صوتی و تصویری مصاحبه اخیر بنده موجود بوده و از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون نیز به کرات پخش شده است،  در بخشی از گفتگو به این موضوع اشاره داشتم که یکی از راهکارهای تأمین هزینه های نگهداشت معابر حمل و نقلی در اکثر کلانشهرهای دنیا،  اخذ عوارض تردد از خودروها است. در شهر تهران اما چنین رویه ای موسوم نبوده و نیست.

    وی ادامه داد: اینکه ما امروز بابت تردد خودروها از بزرگراه هایی که ساخته شده است ولو به صورت ناچیز عوارض بگیریم تا برای نگهداری از معابر و انجام سرویس های منظم دوره ای مانند ترمیم آسفالت، به روز کردن خط کشی ها، تأمین روشنایی مناسب وسایر سرویس های دیگر، هزینه ها از خود بزرگراه ها تأمین شود، بهترین حالت است.

    حناچی گفت: اما در حال حاضر به پیشنهاد روشنی در مورد آن دست پیدا نکرده ایم و چنین چیزی در دستور کار نیست اما به هر حال می توانیم به آن فکر کنیم.

    وی افزود: در مورد پروژه های بزرگراهی که ازاین پس کار ساخت آنها راشروع خواهیم کرد، می توانیم چنین نگاهی را از ابتدا داشته باشیم وبه راحتی این کار امکان پذیر است اما به هر حال این یک پیشنهاد صرف است و تصمیم گیری در مورد اجرایی شدن آن فقط بر عهده شهرداری ها نیست.

    حناچی گفت: البته در این قضیه هم بیشتر منظورمان بزرگراه هایی است که به طور کامل در داخل شهر واقع نشده اند اما در شبکه حمل و نقلی می توانند مؤثر واقع شوند و یک امکان جدید برای تسهیل تردد در محدوده های اطراف پایتخت به حساب می آیند. مثلا بزرگراه شهید شوشتری که کار احداث آن هنوز شروع نشده است را می توان به عنوان یک طرح مطالعاتی در این زمینه مورد بررسی قرار داد.

    وی اظهار کرد: امروزه موارد متعددی در اقصی نقاط جهان قابل مثال زدن است که مدیریت شهری کلانشهرهای پرجمعیت و پرتردد، در کنار بزرگراهها و مسیرهای عادی که محل تردد عامه مردم است، برای احداث معابر ویژه به استفاده از سرمایه های بخش خصوصی روی آورده و به منظور بازگشت سرمایه اولیه و همچنین  انجام سرویس ادواری، عوارض تردد از خودروها دریافت می نمایند.

    معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران گفت: همان طور که پیشتر عنوان شد، طرح این موارد همه در حد پیشنهاد بوده و اجرایی شدن آن مستلزم موافقت دستگاه های ذی مدخل و همچنین بررسی های جامع است.

    وی افزود: با عنایت به تمام آن چه مجددا توضیح داده شد، انتظار می رود برخی از زحمتکشان اصحاب رسانه در انتقال مفاهیم و گفته ها دقت عمل بیشتری به خرج دهند تا در موارد اینچنینی، شاهد انتشار تیترهایی از قبیل : فروش بزرگراه های درون شهری به بخش خصوصی و پیمانکاران، درآمدزایی از معابر، پولی کردن بزرگراه های شهر ، اخذ عوارض از بزرگراههایی که در دوره جدید ساخته می شوند، تأمین بودجه اداره شهر از جیب مردم، ورود پولی به بزرگراههای تهران و… نبوده و بی دلیل اذهان عمومی را مشوش نسازیم.

     

    برچسب ها :

    نظرات