آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ , Saturday 22 July 2017

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 82740
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ تیر, ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    عبوراز هفت خان نوبت دهی دربیمارستان تامین اجتماعی/سیستم نوبت دهی “گویا “،صف ها را طویل تر کرده است

    یکی از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان گفت: سال های گذشته دریافت نوبت دهی به صورت حضوری برای رفاه حال بیمار و همراهش مناسب تر از شیوه سیستمی امروز بود زیرا در این شیوه جدید نوبت دهی باید بخت یار بیمار باشد تا از هفت خان رستم گذر کند.

    آوای شمال/ به نقل از  عصرهامون، از قدیم الایام گفته اند “خدا گذرت را به بیمارستان نیندازد و پولت را نصیب دوا و درمان نکند” به راستی که تا خودت بیمار نباشی یا همراه بیمار در یکی از بیمارستان های دولتی نشوی، نمی توانی درد بیماران را حس کنی؛ این جمله زبان حال بیمارانی است که برای دوا و درمان راهی بیمارستان تامین اجتماعی می شوند.
    شلوغی صف انتظار، اشغال بودن مداوم تلفن های گویا، عدم نوبت دهی به بیماران، کمبود پزشک و غیره از جمله مشکلاتی است که از همان اول بهت و حیرت بیمار و همراهش را به دنبال دارد.

    با این وجود از آنجایی که اورژانس بیمارستان ها همواره یکی از بخش های پرازدحام محسوب می شوند همیشه با بیشترین اعتراض و شکایت مردم همراه بوده که در این رابطه یکی از بیماران مراجعه کننده در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به گویاشدن سیستم نوبت دهی در این بیمارستان اظهار داشت: باید چندین روز مداوم برای دریافت یک نوبت شماره گیری کرد که در این مدت هم اگر شانس بیاوریم و ظرفیت نوبت دهی تکمیل نشده باشد.

    وی شلوغی و معطل بودن بیماران در قسمت اورژانس را یکی دیگر از مشکلات شهروندان زاهدانی بیان کرد و ادامه داد: باید ساعت ها در صف انتظار چشم به راه باشیم تا منشی دکتر یکی یکی شماره ها را اعلام کند.

    محمدی یکی دیگر از بیماران ضمن نارضایتی از شیوه پذیرش بیمار در بخش های مختلف این بیمارستان افزود: سال های گذشته دریافت نوبت دهی به صورت حضوری برای رفاه حال بیمار و همراهش مناسب تر از شیوه سیستمی امروز بود زیرا در این شیوه جدید نوبت دهی باید از هفت خان رستم گذر کرد.

    وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: چندین روز است که می خواهم برای پزشک متخصص به صورت تلفنی یک نوبت رزرو کنم که متاسفانه یا خطوط کاملا اشغال می باشد یا ظرفیت نوبت دهی ها پرشده است به گونه ای که نه تنها موفق به دریافت نوبت نشدم بلکه هزینه شارژ تلفن همراهم نیز تمام شد.

    یکی دیگر از مراجعین با بیان اینکه گرفتن نوبت برای یک پزشک متخصص کفشی از جنس فولاد نیاز دارد، افزود: برخی شبها به قدری بخش اورژانس تامین اجتماعی شلوغ می شود که علاوه بر معطلی چندساعته بیماران، پزشک معالج هم وقتی برای سرخاراندن ندارد.

    وی با بیان اینکه در بیمارستان مشکلات درمانی برای بیماران دو چندان می شود، گفت: همانطور که خودتان مشاهده می کنید چندین ساعت است که منتظر رسیدن نوبت ویزیت هستیم؛ این مهم علاوه بر معطلی بیماران باعث گلایه و نارضایتی پزشک معالج نیز شده است زیرا ویزیت قریب به ۱۰۰ بیمار برای یک پزشک کاری سخت و دشوار است که اگر مسئولان مربوطه تدبیری اتخاذ کنند و پزشکان عمومی شیفت شب را افزایش دهند قطعا کمتر شاهد گلایه ها و نارضایتی بیماران و پزشکان معالج خواهیم بود.
    بازگو کردن این مشکلات بدان جهت بود تا مسئولان مربوطه به وضعیت درمانی شهروندان اهمیت دوچندانی قائل شوند و این اوضاع را سرو سامان دهند.

    برچسب ها :

    نظرات