آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ , Wednesday 13 December 2017

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 70251
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ فروردین, ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل متروی تهران آیین آغاز به کار عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران به‌قصد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

    طرح دسترسی با مترو به شهر ری کلید خورد

    آوای شمال/هابیل درویشی ــ مدیرعامل شرکت متروی تهران در آیین آغاز به کار عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران با تأکید بر اینکه “هم‌اکنون شاهد حضور کسانی در این جلسه هستیم که با زحمت کار می‌کنند و به‌صورت گمنام و شبانه‌روزی زیر تهران به فعالیت مشغول هستند”، گفت: در مطالعات و مصوبات […]

    آوای شمال/هابیل درویشی ــ مدیرعامل شرکت متروی تهران در آیین آغاز به کار عملیات حفاری مکانیزه تونل توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران با تأکید بر اینکه “هم‌اکنون شاهد حضور کسانی در این جلسه هستیم که با زحمت کار می‌کنند و به‌صورت گمنام و شبانه‌روزی زیر تهران به فعالیت مشغول هستند”، گفت: در مطالعات و مصوبات پیشین پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران را نداشته‌ایم و این خط از کن تا ایستگاه دولت‌آباد پیش‌بینی شده است اما با پیگیری و اصرار شهردار تهران طرح توسعه مترو از دولت‌آباد به‌سمت حرم حضرت عبدالعظیم آغاز به کار می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه جای شهردار تهران در این جلسه خالی است، گفت: به‌جهت بی‌انصافی‌هایی که در جامعه وجود دارد، شهردار در این جلسه حضور نیافته است.

    مدیرعامل متروی تهران با تأکید بر ضرورت طرح توسعه خط ۶ مترو از دولت‌آباد به‌سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این موضوع توسعه بسیار درست است و حرم حضرت عبدالعظیم و شهر ری با قدمت زیادی که دارد نباید از مترو محروم باشد و این تدبیر شهردار بود که همراه با اجرای کارهای خط ۶ متروی تهران مطالعه توسعه این خط هم انجام شود.

    درویشی در ادامه تأکید کرد: به‌جهت رعایت ایمنی در منطقه و شهر ری که یکی از مناطق تاریخی و زیربناهای قدیمی شهر است، شهرداری را این هزینه را برای خود پذیرفت که این مسیر با دستگاه مکانیزه TBM احداث شود.

    وی در خصوص مشخصات این طرح توسعه گفت: از ایستگاه دولت‌آباد طرح توسعه به‌طول ۶ کیلومتر و با پیش‌بینی ۴ ایستگاه انجام می‌شود و مردم تهران قادر خواهند بود از شمال غرب تهران و از کن به مکان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم بیایند.

    در ادامه جلسه درویشی به افزایش سطح توقع از احداث مترو در تهران اشاره کرد و گفت: در شهرداری تهران توقع ایجاد شده در خصوص احداث مترو، اینکه ۱۰۰ کیلومتر در طول یک سال و قدری بیشتر به خط مترو اضافه شود و این اتفاق نمی‌افتد مگر با تدبیر و مدیریت کسی که مدیریت جهادی دارد. در آینده مردم متوجه خواهند شد که در شهرداری تهران چه اتفاقاتی رخ می‌داده است.

    وی افزود: تنها در ۳ پروژه خطوط ۶، ۷ و ۸ متروی تهران بیش از هزار میلیارد تومان تملک املاک انجام شده است و این کار بزرگ توسط شهرداری انجام شده که واقعاً ظاهرش با باطنش فرق دارد و باطن شهردار تهران خیلی بهتر از ظاهری است که می‌بینید، شهردار تهران خدمت‌گزاری شجاع، بسیجی و ولایت‌مدار است و در کارهای عمرانی کسی که ریسک نکند و شجاعت نداشته باشد کار انجام نمی‌شود و شهردار تهران نقطه قوت بسیار بالایی دارد. تأمین ماهی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای مترو از هنر شهردار تهران است.

    مدیرعامل متروی تهران اظهار امیدواری کرد: در بهار ۹۶، یکصدکیلومتر خطوط متروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

    به گزارش تسنیم، خط ۶ متروی تهران به‌طول ۳۲ کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با عبور از بزرگراه‌های شهید همت، آیت الله اشرفی اصفهانی، بزرگراه یادگار امام، میدان ولی‌عصر(عج)، میدان هفت تیر و امام حسین(ع) و شهدا به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود و بخش توسعه جنوبی این خط به‌طول ۶ کیلومتر با عبور از بزرگراه امام علی(ع) و خیابان غیوری شهر ری در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی به پایان می‌رسد.

    برچسب ها :

    نظرات