آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ , Thursday 14 December 2017

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 69191
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ فروردین, ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
  • شما اینجا هستید :اقتصادی
  •   

    بازار خودروهای داخلی در روزهای آغازین فصل بهار اوضاع آرامی را سپری می‌کند اما قیمت خودروهای وارداتی تا ۷ درصد کاهش داشته است.

    بازار آرام خودروهای داخلی در نخستین روزهای بهار/ کاهش ۷ درصدی قیمت وارداتی‌ها

    در روزهای ابتدایی سال جاری بازار خودروهای داخلی اوضاع آرامی دارد و قیمت‌ها نسبت به روزهای پایانی سال گذشته تقریباً تفاوتی نداشته است. در چنین شرایطی بازار خودروهای وارداتی با کاهش قیمت روبرو شده و برخی از این خودروها تا ۷ درصد افت قیمت را نیز تجربه کرده‌اند. دلیل این اتفاق، ترخیص بخشی از خودروهای […]

    در روزهای ابتدایی سال جاری بازار خودروهای داخلی اوضاع آرامی دارد و قیمت‌ها نسبت به روزهای پایانی سال گذشته تقریباً تفاوتی نداشته است.

    در چنین شرایطی بازار خودروهای وارداتی با کاهش قیمت روبرو شده و برخی از این خودروها تا ۷ درصد افت قیمت را نیز تجربه کرده‌اند.

    دلیل این اتفاق، ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی از گمرک در روزهای پایانی سال گذشته و همچنین اقدام واردکنندگان خودرو برای آزادکردن ضمانت‌‌ نامه‌های بانکی خود بوده است که باعث شده برای تأمین نقدینگی، خودروهای وارداتی را با قیمت پایین‌تری عرضه کنند.

    بر این اساس، قیمت لکسوس ان‌ایکس ۳۰۰ که در روزهای پایانی سال گذشته ۳۶۵ میلیون تومان بود، حال به ۳۴۴ میلیون تومان رسید.

    همچنین قیمت سانتافه فول از ۲۵۰ میلیون تومان به ۲۴۳ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

    در مورد هیوندایی توسان فول نیوفیس نیز باید به کاهش ۷ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد، به طوری که قیمت آن از ۲۰۵ میلیون تومان به ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است.

    قیمت سراتو نیز از ۱۴۵ میلیون تومان به ۱۴۱ میلیون تومان کاهش یافته و در مورد هیوندای النترا فول نیوفیس نیز باید به افت ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

    قیمت سورنتو فول اتاق جدید نیز ۳ میلیون تومان کاهش داشته و به ۲۴۱ میلیون تومان رسیده است.

    اُپتیما نیز با افت قیمت ۴ میلیون تومانی، این روزها به قیمت ۲۰۱ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

    در چنین شرایطی، هیوندایی ‌I20 و ‌I10 بدون تغییر قیمت به ترتیب ۹۰ و ۷۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.

    * ثبات قیمت خودروهای داخلی

    در بررسی بازار خودروهای داخلی نیز باید به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کرد به طوری که در حال حاضر پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس به قیمت ۳۲٫۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

    دنا نیز با قیمت ۴۴ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

    پژو ۲۰۷ نیز ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۴۴ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند. در بازار، قیمت ساندرو استپ‌وی ۶۲٫۵ میلیون تومان و ساندرو اتومات نیز ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

    پژو پارس با قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سمند ال‌ایکس ۳۲٫۵ میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند.

    همچنین قیمت تندر ۹۰ ایران‌ خودرو حدود ۴۰ میلیون تومان و نوع اتوماتیک این خودرو ۵۱٫۵ میلیون تومان است و در مورد پارس تندر با اتاق جدید نیز باید به قیمت ۴۳ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم.

    رانا نیز با قیمت ۳۴٫۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

    * حباب قیمتی سوزوکی

    در مقابل، به اعتقاد سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل، قیمت سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۱۰ در کارخانه با حباب روبرو است و در شرایطی که ایران‌ خودرو این محصول را با قیمت ۱۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌کند، این خودرو در بازار با قیمت ۱۴۱٫۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

    در بررسی بازار محصولات سایپا نیز در مورد سایپا ۱۳۱ باید به قیمت ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کرد.

    در چنین شرایطی سایپا ۱۱۱ به دلیل کاهش عرضه، با افزایش قیمت روبرو شده و قیمت این خودرو در بازار از ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در اواخر سال گذشته، هم‌اکنون به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

    * بازار دونرخی داخلی‌ها

    در عین حال، اختلاف قیمت کارخانه و بازار در مورد خودروهای داخلی ادامه دارد. به گفته مؤتمنی، نمایندگی‌های خودروسازان در خرید سبد محصول خود معمولاً ۳ تا ۴ درصد تخفیف دریافت می‌کنند، اما با این وجود، برخی خودروها را بالاتر از نرخ مصوب کارخانه عرضه می‌کنند.

    وی معتقد است برای رفع این مشکل، نظارت شورای رقابت و سازمان حمایت الزامی است تا بازار خودروهای داخلی از مشکل ۲ نرخی بودن نجات پیدا کند.

    برچسب ها :

    نظرات