آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ , Tuesday 17 September 2019

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 67620
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ اسفند, ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
  • شما اینجا هستید :اخبار محمودآباد
  •   

    معاون آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد

    ارائه ۲۷۰۰ اقدام پژوهشی در سطح آموزش و پرورش مازندران/ ۱۵ انجمن علمی‌پژوهشی به ارزشیابی کتب درسی مشغول هستند

    معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 2 هزار و 700 اقدام پژوهشی در سال اخیر در مازندران معرفی شدند، گفت: 15 انجمن علمی پژوهشی که دارای فعالیت‌های آموزشی تربیتی، کارگاهی و تالیف بوده، به ارزشیابی کتاب درسی مشغول هستند.

    آوای شمال/ محمد قنبری امروز در جمع خبرنگاران در محمودآباد با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ اقدام پژوهشی در سال اخیر در مازندران معرفی شدند،اظهار کرد: ۱۵ انجمن علمی پژوهشی که دارای فعالیت‌های آموزشی تربیتی، کارگاهی و تالیف بوده، به ارزشیابی کتاب درسی مشغول هستند.

    وی افزود:  اقدام پژوهشی یعنی موضوع و مسئله معین  که یک معلم در کلاس با آن مواجه بوده و در مورد آن تحقیق و پژوهش می‌کند.

    قنبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۴۸ هزار و ۸۰۰ همکار فرهنگی در مازندران داریم که از این تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ معلم در سامانه پژوهشی ثبت‌نام کرده و دارای پژوهش‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف هستند.

    وی با بیان اینکه کمتر از ۱۲ درصد همکاران فرهنگی دارای مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم هستند، بیان کرد:  بیش از ۸ هزار معلم در مازندران دارای مدرک فوق‌لیسانس و ۵۰۰ همکار دارای مدرک تحصیلی دکترا و یا دانشجوی دکترا داریم که نشان از سطح بالای دانش معلمان است.

    معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه  تمامی مناطق و شهرهای استان  پژوهش‌سرای فعال دانش‌آموزی دارند، گفت: این پژوهش‌سراها براساس اولویت‌های پژوهشی  در زمینه نظام تعلیم و تربیت، آسیب‌های اجتماعی و یادگیری فعالیت دارند.

    وی با تاکید بر اینکه سه چیز در تمامی کشورها در مورد زندگی و فعالیت‌های اجتماعی مشترک و یکسان است، بیان کرد: آموزش، نظم‌پذیری و احترام به قوانین و مقررات سه الگوی‌ای است که جزو مهم‌ترین مقوله‌ها در تمامی کشورها بوده و با تلاش و برنامه‌ریزی جامعه موفق و به سطح بالایی خواهد رسید.

    قنبری افزود: توسعه همه جانبه به‌ویژه در بخش فرهنگی و اقتصادی از مهم‌ترین مباحث در آموزش است که نیازمند منابع انسانی قوی بوده و شروع آن از مدرسه و نهایتا به دانشگاه ختم می‌شود.

     معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: برای دستیابی به اهداف عالی و قرار دادن کشور و شهرمان در جایگاه‌های برتر باید رعایت نظم عمومی، آموزشی داشته و هنجارهای  موجود در جامعه را جدی بگیریم.

    قنبری در پایان گفت: اگر محمودآباد جایگاه خوبی در تمامی عرصه‌های علمی در استان پیدا کرده، قطعا به الگوهایی چون نظم، آموزش و اجرای قوانین پایبند بوده و مسؤولان، مدیران و دانش‌آموزان این موارد را رعایت و توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند.

    برچسب ها :

    نظرات