آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ , Thursday 22 August 2019

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 64981
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱ اسفند, ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
  • شما اینجا هستید :سیاسی
  •   

    عضو شورای راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم گفت: اعتقاد به عدالت در مکتب اقتصادی اسلام وجود دارد و به گونه‌ای منابع و امکانات اقتصادی در فقه توزیع شده که عدالت تأمین می‌شود.

    جایگاه عدالت در مکتب اقتصادی اسلام

    آوای شمال/حجت‌الاسلام علی معصومی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارزش‌های اسلامی در زمینه اقتصاد اظهار کرد: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که عدالت در آن تجلی پیدا کرده و منابع اقتصادی با کیفیت خاصی در آن وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: حقوق اقتصادی از موارد دیگر است یعنی مجموعه مقررات […]

    آوای شمال/حجت‌الاسلام علی معصومی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارزش‌های اسلامی در زمینه اقتصاد اظهار کرد: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که عدالت در آن تجلی پیدا کرده و منابع اقتصادی با کیفیت خاصی در آن وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: حقوق اقتصادی از موارد دیگر است یعنی مجموعه مقررات در زمینه‌های تولید، تجارت، توزیع و مصرف را شامل می‌شود.

    مدیر گروه اقتصاد و بانکداری اسلامی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه مکتب اقتصادی دارای بایدها و نبایدها بوده و با حقوق اقتصادی تفاوت دارد، گفت: مکتب اقتصادی قرآن بیان می‌کند هدف از مبعوث شدن پیامبران و نزول کتب این است که مردم در جامعه عدالت را اجرا کنند.

    وی خاطرنشان کرد: مقررات و فقه مبتنی بر ضوابطی است که در مکتب اقتصادی وجود دارد زیرا اعتقاد به عدالت در مکتب اقتصادی اسلام وجود دارد و به گونه‌ای منابع و امکانات اقتصادی در فقه توزیع شده که عدالت تأمین می‌شود.

    معصومی‌نیا با بیان اینکه نظام اقتصادی اسلام مبتنی بر توحید است، گفت: خداوند انسان را خلق کرد و او را جانشین قرار داد ولی اختیار انسان و وضع مقررات به دست خدا است. در عرصه اقتصاد انسان باید خدا را در نظر بگیرد در این بخش تفاوت اقتصاد اسلامی با اقتصادهای دیگر مشخص می‌شود.

    وی ادامه داد: انسان در محدوده‌ای حق تصرف در اموال و امکانات اقتصادی را دارد در اقتصاد اسلامی اساس قضیه توحید ربوبی و توحید در رزاقیت است توحید زیربنای اقتصاد اسلامی محسوب می‌شود.

    عضو شورای راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم یادآور شد: توحید در مالکیت یعنی اینکه انسان در ملک و محدوده‌ای که خدا اجازه داده می‌تواند تصرف کند توحید در ربوبیت و رزاقیت خدا به این معناست که خداوند رزاق است انسان باید تلاش کند به رزقی که خدا قرار داده دسترسی پیدا کند.

    وی تصریح کرد: نهادهایی که در نظام اقتصادی اسلام می‌خواهیم با کمک آنها مکتب اقتصادی را عملی کنیم باید مبتنی بر مبانی بینشی اسلام باشد.

    معصومی‌نیا خاطرنشان کرد: دستورات اسلام بیان می‌کند انسان باید حقوق کار و تلاش خود را دریافت کند، نباید پول کسی را بخورد و به ناحق در مال دیگران تصرف کند.

    انتهای پیام/۷۸۰۰۳/ز

     

    برچسب ها :

    نظرات