آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ , Friday 20 January 2017

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 59736
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ تیر, ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
  • شما اینجا هستید :فضای مجازی
  •   

    خطرناک‌ترین خودروها کدامند؟ +عکس

    همه‌چیز درباره‌ی هیجان و بازی و سرگرمی است تا زمانی که یک نفر چشمش را ببندد… یا تا زمانی که کسی با گارد ریل برخورد نماید.

    آوای شمال/ وایپر آخرین خودرویی بود که بدون سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی عرضه شد. این دو سیستم می‌توانند از تصادف راننده به خاطر استفاده‌ی تصادفی بیش‌ازحد قدرت پیشرانه جلوگیری کنند، چیزی که در مورد پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر وایپر می‌تواند به آسانی رخ دهد. شگفت نیست که نرخ سایش و خراشیدگی این خودرو بالاست.

    AC-Shelby 427 Cobra
    ۴۲۷ کبرا به دلیلی مشابه با وایپر خطرناک است. زیاد بودن قدرت و کاستی در تجهیزات ایمنی الکترونیکی؛ اما میزان خطر در کبرا به دلیل ترمزهای قدیمی، کمربندهای ایمنی نارسا و بدنه‌ی باز افزایش یافته است. حتی ایربگی نیز وجود ندارد تا شانس جنگیدن شما برای زندگی را زیادتر کند. نمونه‌های کپی شده شاید برخی سخت‌افزارهای مدرن‌تر را داشته باشند اما یک کبرای قدیمی هنوز هم هیولایی خطرناک است.

    پورشه ۹۱۱ های قدیمی
    طراحی ۹۱۱ با پیشرانه‌ای که پشت چرخ‌های عقب قرار گرفته اساساً ایده‌ی بدی است. یک‌بار که ترمز عقب از کار بیفتد، خودرو همانند پاندول به این ور آن ور می‌رود. پورشه سال‌های زیادی برای کم کردن خطرات ۹۱۱ وقت گذاشته و این تلاش در سال ۱۹۹۸ و معرفی کنترل پایداری الکترونیکی (مدیریت پایداری پورشه PSM) پیشرفت قابل‌توجهی نمود (البته هنوز هم می‌توانید PSM را خاموش کنید). ۹۱۱ ها چسبندگی زیادی دارند اما با سرعت زیاد حرکت کردن می‌تواند منجر به سفری ابدی شود.

    هر خودروی عضلانی متعلق به دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی
    پیشرانه‌های قدرتمند دیترویت خیلی پیش‌تر از سیستم تعلیق یا ترمزهای مناسب توسعه یافته بود. اکثر خودروهای عضلانی پرقدرت فنرهای نرمی داشتند که تغییرات هدایتی سرعت‌های بالا را حذف می‌کردند. همچنین ترمزهای این خودروها نیز به ندرت قابل استفاده بودند و پس از چند توقف سنگین کاملاً حالت دکوری به خود می‌گرفتند. زمانی که سرعت می‌گرفتید، این خودروها بیشتر شبیه موشک‌هایی بودند که هدایت‌گری ندارند.

    فولکس‌واگن بیتل
    بیتل معصوم حتی آزارش به یک مورچه هم نمی‌رسد!
    شاید مورچه‌ها در کابین بیتل ایمن باشند اما در مورد انسان این مورد صدق نمی‌کند. بیتل های قدیمی‌تر سیستم تعلیق فنر پیچشی داشتند که ایمن نبود و صندلی‌ها نیز به نظر می‌رسیدند این‌گونه طراحی شده‌اند تا سرنشینان را در هنگام تصادف به بیرون پرتاب نمایند. مردم فولکس را بیشتر از جنرال موتورز دوست داشتند بنابراین اهمیتی به این موارد نمی‌دادند اما شما بهتر است که اهمیت بدهید.

    خطرناک‌ترین خودروها کدامند؟ +عکس

    خطرناک‌ترین خودروها کدامند؟ +عکس

    خطرناک‌ترین خودروها کدامند؟ +عکس

    خطرناک‌ترین خودروها کدامند؟ +عکس

    برچسب ها :

    نظرات