آوای شمال(طبرستان)
  • گزیده اخبار :
  • دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ , Monday 9 December 2019
    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 39109
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ آذر, ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
  • شما اینجا هستید :ایران و جهان > سیاسی
  •   

    /بسته گزارشی روزانه/

    مرعشی: باید از فضای شعارهای انقلابی عبور کنیم!

    آوای شمال/ بسته گزارش تحلیلی روزانه به تحلیل و بررسی برخی اخبار و مطالب کمتر دیده شده در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی _ تحلیلی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی تحلیل‌های موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.   ***   پاسخی که جریان خاص باید به مجردها و […]

    آوای شمال/ بسته گزارش تحلیلی روزانه به تحلیل و بررسی برخی اخبار و مطالب کمتر دیده شده در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی _ تحلیلی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی تحلیل‌های موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

     

    ***

     

    پاسخی که جریان خاص باید به مجردها و شیوع طلاق بدهد

    الهه کولایی: «تعدد زوجات» برای مردان،سبب گسترش ایدز می‌شود!

    ایسنا گزارش داده است که الهه کولایی، از فعالان زن اصلاح‌طلب اخیراً طی سخنانی در مراسم «از شعار انقلابی تا دیپلماسی شعاری» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با انتقاد از عملکرد مجلس هفتم در اصلاح قانون خانواده گفته است: این موضوع با گسترش چند همسری و صیغه، اساس خانواده را هدف و بی‌وفایی را گسترش داد و در برخی موارد هم آمار زنان مبتلا به ایدز افزایش یافت. اکنون جامعه بشری به دلیل مشکل ایدز، روی عنصر وفاداری تمرکز کرده است اما ما در کشورمان به راحتی اجازه می‌دهیم که مردان چندین بار ازدواج کنند!

     

    *ملاک تمام رفتارها و قوانین ما در جامعه ایرانی و در نظام جمهوری اسلامی ایران، هرگز رهیافت‌های جامعه بشری نیست بلکه باید رهیافت‌های دینی و اسلامی باشد.

    چه اینکه جامعه بشری مورد اشاره کولایی (که بر اساس سایر اظهارات کولایی پیرامون جامعه جهانی به نظر می‌رسد همان جامعه‌ی تشکیل شده در چارچوب دهکده جهانی باشد) ممکن است بر چیزهای دیگری مثل «همجنس‌بازی» نیز متمرکز شود و یا برای مبارزه با ایدز، «رهبانیت» را توصیه کند و همینطور در رفتاری دیگر، «ازدواج با درختان»! را هم به رسمیت بشناسد اما هیچیک از این رخدادها هرگز دلیل نمی‌شود که ما در دین و آئین اسلام ناب نیز چنین تمرکزی را درست بدانیم و یا خدای نکرده آنرا قبول کنیم!

    مسئله چندهمسری و تعدد زوجات، از جمله قوانین شریعت اسلام هستند و به صرف علاقه یک جریان سیاسی خاص به جامعه جهانی و تلاش برای اندلسیزه کردن ایران! نمی‌توان آنها را به کناری نهاد و حتی بر این شرعیات، استشکال اومانیستی مطرح کرد.

    از طرفی، جریان سیاسی خاص که پرچمدارش زمانی در علن با یک زن مصافحه کرد و همین جریان بود که به دنبال تصویب قوانینی مبنی بر سفر دختران و بانوان بدون اذن ولی یا همسرشان بود و بصورت عمومی با مسائلی مثل جداسازی محیط کاری بانوان و مردان بر طبق شرع اسلام، مخالفت می‌ورزید و ایضاً سال‌ها سیاست‌های غلطی را در زمینه‌های مذکور در کشور ترویج کرد؛ هم‌اکنون باید پاسخگوی چندین میلیون بانوی مجرد در سن ازدواج، شیوع طلاق و رواج بسیاری رفتارهای غلط در امر بدحجابی و روابط زن و مرد باشد که خود باب کرده است نه اینکه باز هم بر سبیل قبلی راه بپیماید و مدعی قوانین شرعی و دینی شود که صد البته اگر اجرا می‌شدند، شاید بسیاری از ناهنجاری‌های فعلی نبودیم.

    در زمینه انتقاد این فعال اصلاح‌طلب از مسئله چندهمسری، می‌توان به صحبت‌های چند سال قبل دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد که گفته بود: شکی نیست تک‌همسری برای ما اصل است و بهتر از چندهمسری است اما تعدد زوجات برای خروج از بن‌بست و فحشا پیش‌بینی شده است.

    او پیش‌بینی تعدد زوجات در اسلام را راه‌حل یک معضل اجتماعی دانسته و تصریح کرده بود: دنیا نتوانسته این معضل را حل کند و به ویژه دنیای غرب راه فساد و فحشا را برای حل این مشکل برگزیده که تبعات زیادی به دنبال دارد.

    وی نبود ازدواج مجدد را به معنی رواج فحشا خوانده و گفته بود: فلسفه تعدد زوجات در اسلام این است که معمولا در اجتماعات بشری تعداد زنان آماده ازدواج بیش از مردان است؛‌ بنابراین زنانی هستند که در جامعه بدون شوهر باقی می‌ماندند، مثلا زنی که در جوانی شوهرش را از دست داده تحت تاثیر عرف بدون شوهر باقی می‌ماند که بخش زیادی از فسادهای جنسی ناشی از همین موضوع است.

     

    ***

     

    تحریف امام و انقلاب در روز روشن!

    مرعشی برگه‌های کتاب تاریخ انقلاب را پاره کرد

    حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از معاریف حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با سایت جماران، در ضمن تصریح به آنکه «باید از این فضا (شعارهای انقلابی!) عبور کنیم و البته امروز هم از این فضا عبور کرده‌ایم»! اظهار کرده است:

    «بعضی ها به گونه ای صحبت می کنند که انگار شعار انقلاب اسلامی این است که باید خود را با هرچه باطل در دنیاست درگیر کنیم و با آن ها سر جنگ داشته باشیم»

    او افزوده است: «ما در دورانی که انقلاب می کردیم یک شعار علیه آمریکا ندادیم. یک بار هم نگفتیم شیر نفت یا تنگه هرمز را می بندیم. این صحبت ها بعد از انقلاب زده شد. حضرت امام خیلی شعارش مشخص بود. شاه ظالم و دست نشانده خارجی ها است و ما به دنبال این هستیم که ملت، حکومت تشکیل دهند. (صحیفه امام، جلد۶، ص۲۱) من فکر می کنم نداشتن هنر حرکت متناسب زمان بعضی‌ها را مجبور کرده که به گذشته و شعارهای قدیمی برگردند.»

     

    *اینگونه نیست که «انگار»! شعار انقلاب اسلامی، درگیر شدن با هرچه باطل باشد بلکه «یقیناً» همینگونه است و ما با هرچه باطل است بایستی درگیر شویم…

    انقلاب اسلامی ایران رخ داد تا اسلام ناب در قلب زمان و بشریت جاری شود و آیا بدیهی نیست که لازمه این جاری شدن، درگیری با تمام طواغیت و اباطیل است؟!

    و صد البته طواغیت نیز این مسئله را می‌دانند که برای جاری شدن حکومت باطل در جهان،‌ راهی ندارند مگر داشتن سر جنگ با انقلاب اسلامی بعنوان قلب تپنده اسلام ناب در جهان کنونی.

    همچنین است که اگرچه صحبت کردن بر خلاف نصوص و تأویل صحیفه امام راحل تبدیل به یک سنت زشت در میان برخی اصلاح‌طلبان شده است اما از باب تذکر می‌توان به این کلام نورانی امام راحل در «ضرورت مبارزه با هرچه باطل» اشاره کرد.

    آن یار سفر کرده در یکی از بیانات خود در این رابطه می‌فرماید:

    «در این برهه از زمان که هستیم، اسلام مقابل با تمام کفر است. نه من و شما مقابلیم، من و شما مطرح نیستیم. نه ملت ایران، این هم مطرح نیست. اسلام الآن مطرح است. یعنی مقابلۀ بین اسلام است و کفر. و در این مقابله مابین اسلام و کفر همۀ ملت مسئولند، همه مسئولند» (صحیفه امام راحل _‌ سخنرانی حضرت امام در تاریخ ۱۳۵۸/۱۰/۱۰)

    امام خمینی(قدس) همچنین در مقطعی دیگر در این‌باره می‌فرمایند:

    «در این نزاعی که، مبارزه‏ای که الآن بین کفر و اسلام است، این منازعه بین ما و امریکا نیست، بین اسلام است و کفر. چنانچه غلبه کنند خدای نخواسته اینها بر نهضت ما ـ که نخواهند کرد ـ این غلبه، غلبه بر اسلام است. غلبه بر مسلمین است. باید همۀ مسلمین بدانند که مقدرات ما الآن تنها نیست که بین وجود و عدم است. مقدرات اسلام، مقدرات همۀ مسلمین است. همۀ مسلمین در این مسئله با هم باید شرکت کنند. که اگر این نهضت خدای نخواسته به سستی گراید یا از بین برود، حساب شرق، حساب تمام شرق و خصوصاً مسلمین-را-به تباهی خواهند کشید.

    من از همۀ ملتهای اسلامی، از همۀ مسلمین، از همۀ ارتش‌های اسلامی، از همۀ قوای انتظامی اسلامی، از همۀ رؤسای جمهور ممالک اسلامی می‏خواهم که با این نهضت ما همراه باشند. با این مقابله‏ای که مابین کفر و اسلام است، نه مابین ایران و امریکا. مابین تمام کفر و تمام اسلام است. مسلمین بپاخیزند. برخیزند و در این معارضه پیروز شوند. و پیروز خواهند شد.» (صحیفه امام راحل _‌ سخنرانی حضرت امام در تاریخ ۱۳۵۸/۹/۱)

    همچنین در اشاره به صحبت‌های من‌عندی مرعشی و البته زیباکلام که ما در دوران انقلاب، شعار مرگ بر آمریکا سر ندادیم نیز بایستی اشاره کرد که این سخن صحیح نیست!

    اولاً پس از خوانش دو فراز بالا به روشنی مشخص می‌شود که رهبر نهضت چه نظری درباره آمریکا داشته است! ثانیاً در آن ایام پرشکوه وقتی شعار «مرگ بر امپریالیسم» از جانب مردم انقلابی سر داده می‌شد یقیناً به ضمائر خاصی اشاره داشته که یکی از آنها آمریکاست، و ثالثاً قبل از انقلاب شعارهای مختلفی در نکوهش و مرگ‌خواهی برای «استبداد»، خوی استکباری آمریکا و حامیان شاه خائن بر پلاکاردهای مردم تظاهرکننده نقش می‌بسته و در میانه جمعیت طنین‌انداز می‌شده است که اگرچه عین عبارت «مرگ بر آمریکا»! نبودند اما در مضمون، غیر از مرگ بر آمریکا معنای دیگری نداشتند.

    اکنون این مرعشی است که باید مشخص کند که در ساحت انقلاب اسلامی به دنبال لفظ می‌گردد یا معنی؟!

    در بحث «عبور از شعارهای انقلابی» نیز ضمن آنکه افکار عمومی می‌دانند مسئله «بزک کردن دشمن» و «نفوذ» تهدیدی است که هم‌اکنون فراروی مردم و کشور ایران قرار دارد و ممکن است با شمایل مختلفی بروز کند! اما در عین حال لازم به ذکر است که گذار از این شعارها یعنی گذشتن از تمام ماهیت وجودی انقلاب اسلامی و تجزیه پیکره‌ی آن…

    «شعار» ترجمان عقل یک ملت است و در صورتی که از معنا و مبنای صحیح برخوردار باشد (که یقیناً درباره انقلاب اسلامی ایران چنین است) نه تنها گذار از آن یک اشتباه فاحش محسوب می‌شود بلکه بایستی هر روز به آن پر و بال بیشتری دارد، برای نهادینه کردن بیشتر آن در داخل و خارج کشور تلاش کرد و دستاوردهایش را به رخ همگان کشید تا روند بالندگی انقلاب و نظام اسلامی تسریع شود.

    گفتنیست حسین مرعشی، در سال گذشته نیز طی گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، اساس حرکت انقلابی نظام را مورد استشکال قرار داده و در «استفهامی انکاری» گفته بود: باید بررسی کرد که آیا منافع ملی ما این است که در منطقه یک کشور پیشتاز انقلابی باشیم یا یک کشور اقتصادی. این دو اولویت کاملا با یکدیگر متضاد است که در برخی موارد نمی‌توان آنها را با یکدیگر جمع کرد!

    او همچنین در خلال یک مصاحبه در روزنامه اعتماد هم تصریح کرده بود: «ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم همچنان یک دولت انقلابی داشته باشیم یا به دنبال دولتی مستقل هستیم که می‌خواهیم به مسائل داخلی بپردازیم و ایران و جمهوری اسلامی را تقویت کنیم.

    به نظر من این موضوع یکی از کلیدی‌ترین راهبردهاست. اگر بخواهیم انقلابی بمانیم و انقلابی رفتار کنیم باید از یک نوع ابزارهای خاص استفاده کنیم باید سازمان‌هایی مثل بسیج و سپاه را تقویت کنیم، باید یارگیری‌هایی در منطقه از نهضت‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشیم باید حوزه نفوذمان را در خاورمیانه افزایش دهیم. اما اگر راهبرد اصلی ما این باشد که به عنوان کشوری که حامل ارزش‌های اصیل است از درون کشور و نظام را تقویت کنیم ابزارهای متفاوتی احتیاج دارد برای پیشبرد این راهبرد باید تعاملات خارجی را افزایش بدهیم سرمایه گذاری‌های خارجی را تقویت کنیم، نظام‌های اداری توسعه را مورد توجه قرار دهیم و فکر و ذکرمان رشد اقتصادی و تعامل با دنیا باشد»؟!

    غیر از او، محمود سریع‌القلم که گفته می‌شود مشاور رئیس‌جمهور رحانی نیز هست، زمانی در یک سخنرانی گفته بود: ما بعنوان یک قدرت میان‌پایه نمی‌توانیم ده‌ها اولویت داشته باشیم…ما میان قدرت‌یابی داخلی و قدرت سیاست خارجی هنوز تصمیم جدی نگرفته‌ایم! (حرف سریع‌القلم صحیح نبود چون قدرت داخلی و خارجی را باید به صورت توأمان به پیش برد و ایضاً اینکه ایران اسلامی هم‌اکنون نه یک قدرت میان‌پایه که اثباتاً یک قدرت بزرگ جهانی است)

    مرعشی در سال ۸۸ نیز طی یادداشتی مدعی آفت‌زدگی جمهوری اسلامی شده بود…

    لازم به یادآوری است که اگرچه امام راحل در یکی از بیانات خود به صراحت می‌فرمایند استبداد داخلی در ایران (پس از سقوط شاه) تمام شد اما لیدر جریان اصلاحات، چند سال قبل در مصاحبه با یک ویژه نامه نوروزی اظهار کرده بود که همچنان در ایران «استبداد داخلی»! وجود دارد.

    این در حالی است که خاطرات موثق و منتشرشده‌ای هم پیرامون نظرات لیدر اصلاح‌طلبان درباره ولایت فقیه وجود دارد که بیان می‌کنند وی معتقد به ولایت مطلقه فقیه نیست و ایضاً ولایت فقیه را «دیکتاتوری مؤمنین» می‌داند!

    آسیب «تحریف شخصیت امام راحل» و اظهارات متناقض با خط امام(ره)، دامنگیر است و تبعاتی فراتر از حدّ تصور دارد…

     

    برچسب ها :

    نظرات