آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ , Monday 22 July 2019

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 26023
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱ تیر, ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
  • شما اینجا هستید :اجتماعی > ایران و جهان > سیاسی
  •   

    قدردانی معاون اول رئیس‌جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

    آوای شمال/ اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه جنوبی تهران که در منطقه چرم‌شهر از توابع شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار داشت: از خداوند متعال مسئلت داریم مشکلات جهان اسلام و اینکه هرروز تعداد زیادی از مسلمانان بیگناه کشته می‌شوند را حل کند. وی همچنین آزادراه جنوبی تهران را طرحی مهم […]

    آوای شمال/ اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه جنوبی تهران که در منطقه چرم‌شهر از توابع شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار داشت: از خداوند متعال مسئلت داریم مشکلات جهان اسلام و اینکه هرروز تعداد زیادی از مسلمانان بیگناه کشته می‌شوند را حل کند.

    وی همچنین آزادراه جنوبی تهران را طرحی مهم در بخش حمل و نقل کشور برشمرد و از کسانی که در طرح‌های مهم کشور تلاش می‌کنند و برای امروز و آینده ایران برنامه توسعه دارند، قدردانی کرد.

    معاون اول ر‌ئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها، استعدادها و منابع فراوانی که ایران از آن برخوردار است، گفت: برای توسعه نیازمند آن هستیم که همه این ظرفیت‌ها و استعدادها را به حرکت درآوریم. در این دولت به سواحل عمان و مکران به‌عنوان یک نعمت خدادادی، توجه ویژه‌ای شد چراکه اگر این استعداد در هر کشور دیگری بود، آن را به یکی از کانون‌های توسعه تبدیل می‌کردند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان “باید در بخش حمل و نقل ریلی و توسعه راه‌آهن کارهای جدی‌تری انجام دهیم” خاطرنشان کرد: راه‌آهن از سالیان دور در ایران ایجاد شده اما حجم مسافر و بار که از طریق ریلی جابه‌جا می‌شود، بسیار اندک است که بخشی از این موضوع به سیاست‌گذاری‌های گذشته بازمی‌گردد.

    جهانگیری با ابراز “باید سیاست‌گذاری‌های صحیح و عالمانه انجام دهیم” تأکید کرد: اگر دولتی موفق به تدوین سیاست‌های عالمانه شود، همه احساس خواهند کرد که فضای فعالیت، کار و تلاش برای آن‌ها مهیا شده است.

    معاون اول ر‌ئیس‌جمهور توسعه راه‌آهن و افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی را نیازمند حضور بخش خصوصی دانست و گفت: جز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قادر نخواهیم بود آن‌طور که باید، در این بخش‌ها توسعه ایجاد کنیم؛ لازم است تغییراتی در سیاست‌ها ایجاد شود تا بخش خصوصی بتواند به‌آسانی نسبت به مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف اقدام کند.

    وی با یادآوری اینکه با وجود توسعه حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی همچنان حمل و نقل جاده‌ای نقشی پراهمیت دارد، به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد ۱۰ کریدور اولویت‌دار در راستای توسعه حمل و نقل جاده‌ای کشور اشاره کرد و ادامه داد: این نخستین بار است که چنین برنامه جامعی برای توسعه حمل و نقل تدوین شده که البته اجرای آن نیازمند میلیاردها دلار سرمایه گذاری است.

    معاون اول رئیس‌جمهور افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰میلیارد دلار طرح و پروژه مشخص آماده اجرا وجود دارد. اینکه تأکید می‌شود دولت برای شرایط تحریم و لغو تحریم برنامه دارد، بدین معناست که برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته تا در هر دو حالت پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف اجرایی شوند.

    جهانگیری روش مشارکت بخش خصوصی در آزادراه‌های کشور را روشی مرسوم و مناسب توصیف کرد و گفت: باید از این روش برای مشارکت بخش خصوصی و بخش غیردولتی در سایر حوزه‌ها نیز استفاده شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مزایای توسعه آزادراه‌های کشور و از آن جمله آزادراه جنوبی تهران را صرفه‌جویی در مصرف سوخت عنوان کرد و افزود: میزان مصرف انرژی در ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست البته در این زمینه تنها قیمت انرژی تعیین‌کننده نیست و وسایل نقلیه و کیفیت راه‌ها نیز در این زمینه نقش مؤثری دارند.

    معاون اول ر‌ئیس‌جمهور همچنین کاهش اتلاف وقت مردم برای تردد را از دیگر مزایای احداث آزادراه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: احداث آزادراه‌ها نقش چشم‌گیری در افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای دارد که همواره یکی از دغدغه‌ها است.

    جهانگیری مسائل زیست‌محیطی را از مهمترین دغدغه‌های کلان‌شهر تهران عنوان کرد و با بیان اینکه آزادراه جنوبی تهران نقش مؤثری در کاهش آلودگی این کلان‌شهر ایفا می‌کند، اظهار داشت: به‌عنوان حاکمیت موظف هستیم به مسائل زیست‌محیطی تهران که بیش از ۱۰میلیون در آن ساکن هستند، توجه ویژه داشته باشیم.

    وی افزود: در ۲ سال اخیر کارهای خوب و سازنده‌ای در زمینه حل مسائل زیست‌محیطی انجام شده که استفاده از بنزین یورو۴ یکی از این اقدامات است؛ تلاش دولت برای احداث بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا دارد چراکه برخی خودروها دیگر نیازی برای ورود به محدوده تهران نخواهند داشت و می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

    معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به‌دلیل اجرای پروژه‌های پراهمیت کشور قدردانی کرد و گفت: هم دولت و هم قرارگاه اصرار دارند آنجا که بخش خصوصی نمی‌تواند حضور پیدا کند، از امکانات این قرارگاه استفاده شود.

    جهانگیری ادامه داد: البته این کشور آن‌قدر طرح و برنامه برای توسعه دارد که حتی زمینه کار و فعالیت برای شرکت‌های خارجی نیز مهیا است.

    وی همچنین در ادامه سخنانش درباره بدهی‌های دولت به پیمانکاران اظهار داشت: برخی افراد از دولت می‌خواهند که نسبت به گذشته انتقاد نکند اما مسائل مربوط به سال‌های گذشته آن‌قدر تلخ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. متأسفانه علی‌رغم بیشترین درآمدهای نفتی در سال‌های گذشته، دولت با بیشترین حجم بدهی به پیمانکاران بخش‌های مختلف به دولت یازدهم تحویل داده شد.

    معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امسال از نظر اقتصادی سالی سخت است و درآمدهای دولت به‌شدت کاهش یافته، گفت: البته با وجود محدودیت منابع، پتانسیل‌های کشور فراوان است و در قانون رفع موانع تولید نیز دولت اختیاراتی پیدا کرده تا بتواند با استفاده از روش‌های مختلف بخشی از بدهی پیمانکاران را تسویه کند.

    جهانگیری در ادامه با اشاره به مشکلات پیش‌ِروی بخش خصوصی از قبیل مقررات دست‌وپاگیر و کاغذبازی اظهار داشت: این دولت مصمم است همه سازوکارهایی که می‌توان این مسائل را به حداقل کاهش داد، مورد توجه قرار دهد و ضمن بهبود فضای کسب و کار شرایطی ایجاد کند که کارهای بخش خصوصی به‌جهت مسائل اداری با تأخیر و معطلی مواجه نشود.

    وی تصریح کرد: دولت از وزارت اقتصاد خواسته مجوزهای غیرضروری دستگاه‌های مختلف را حذف کند چراکه این دولت اصرار دارد کارهای کشور را تسهیل کند.  

    برچسب ها :

    نظرات