آوای شمال(طبرستان)
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ , Friday 27 November 2020
    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 114362
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    خسارت۴ هزار میلیارد ی کرونا به مراکز اقامتی و دفاتر مسافرتی

    معاون گردشگری کشور از خسارت4 هزار میلیارد تومانی کرونا به مراکز اقامتی و دفاتر مسافرتی خبر داد و گفت: تمام مراکز اقامتی در مناطق سفید باز است.

    آوای شمال/ ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار داشت:همچنین مکان‌هایی را که امکان می‌دهیم تجمع در آن‌ها ایجاد شود و شیوع ویروس کرونا بیشتر باشد، تحت کنترل داریم.

    وی تصریح کرد:همان‌طور که می‌دانید همکاران ما در بخش خصوصی و نیمه‌خصوصی صنعت گردشگری حدود سه ماه است که همگام با توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت کرونا به شکل داوطلبانه مراکز تفریحی، گردشگری حتی اقامتی و پذیرایی خودشان را تعطیل کردند، به دنبال این بودیم کمک کنیم تا از این بحران هر چه زودتر عبور کنیم.

    معاون گردشگری افزود: این مرحله بحرانی با کمک همکاران ما در وزارت بهداشت مدیریت شده و اکنون با توجه به شرایط جدید و گشایش‌هایی که در تردد بین شهرها، استان‌ها و مراکز معنوی، مذهبی و زیارتی‌مان اتفاق افتاده است، پیش‌بینی‌هایمان با رصدهای میدانی که داریم، این است که مردم بعد از دوران سختی که در قرنطینه خانگی بودند، نیاز دارند به شکلی از این استرس و فشار بیرون بیایند، بنابراین آمادگی‌ها ایجاد شده به‌طوری که در طول این مدت همه پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌هایی که در ابعاد جهانی مطرح شد و ستاد ملی کرونا آن را نیز توصیه کرده است در داخل کشورمان به همه تأسیسات گردشگری ابلاغ کردیم.

    وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی به شکل ویدئو در فضای مجازی در این خصوص برگزار شده است. ابلاغی که مونسان امروز مبنی بر بازگشایی مراکز تفریحی روباز، طبیعت‌گردی و کوهستانی داشتند، به‌نوعی بازتاب این موضوع است که دستگاه‌های خدمات رسان از جمله این وزارتخانه و واحدهای گردشگری ما این آمادگی را دارند که برای سفرهای کاری و زیارتی مردم حتی برای سفرهای تفریحی احتمالی آن‌ها بدون ایجاد دغدغه و مشکلات در این حوزه، خدمات‌رسانی مجاز داشته باشند و از این مسیر بتوانیم کمکی برای این صنف که سه ماه مراکز خود را در اوج کار به‌منظور کمک به مدیریت این بیماری تعطیل کردند، داشته باشیم.

    تیموری افزود: طبیعتاً در موضوع مدیریت بیماری کرونا با وزارت بهداشت به‌عنوان دستگاه مرجع همه همکاری و همراهی لازم را داشتیم و حتی واحدهای گردشگری ما در اوج بیکاری اعلام آمادگی کردند تا به‌عنوان مراکز نقاهتگاهی وارد شوند و داوطلبانه کمک کنند.

    وی تصریح کرد: اکنون احساس ما این است که فاز بحرانی با همت همکاران ما در وزارت بهداشت بر طرف شده و ما برای اجرای توصیه‌های آن‌ها، سه پروتکل بهداشتی ویژه سفر آماده کردیم، یکی از پروتکل‌هایی که به‌تازگی به‌عنوان پروتکل سفر هوشمند ابلاغ شده است این است که برای بخش سفر، نحوه چگونگی رعایت این پروتکل‌های بهداشتی مطرح شده است به‌عنوان مثال بعد از اقامت در یک اتاق هتل، باید ۲۴ ساعت آن اتاق خالی بماند تا تمامی مواردبهداشتی به شکل دقیق رعایت شود.

    تهیه پروتکل‌های بهداشتی ۴۰ صفحه‌ای برای موزه‌ها

    معاون گردشگری کشور بیان کرد: برای موزه‌ها و مراکز تاریخی‌مان یک پروتکل ۴۰ صفحه‌ای آماده کردیم، این حساسیت برای ما به‌عنوان متولیان گردشگری کشور وجود دارد و سعی کردیم در مدت این سه ماه تمامی موارد را به بخش‌های مربوطه انتقال دهیم تا بتوانیم مدیریت کنیم تا گام‌های بعدی برای این گشایش‌ها برداشته شود.

    برای ارائه خدمات مطمئن و ایمن تمهیداتی اندیشیده شده است

    وی افزود: برای ارائه خدمات مطمئن و ایمن تمهیداتی اندیشیده شده و نظارت بر اجرای فرآیند پروتکل‌های بهداشتی سفر انجام شده است به‌طوری که آموزش‌ها و توانمندسازی ها در این زمینه اتفاق افتاده است. ما در قالب ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر علاوه بر این وزارتخانه، ۲۲ دستگاه، سازمان و نهاد دولتی و حتی بخش‌های خصوصی را بسیج کردیم و هفته گذشته جلسه‌ای نیز با حضور اعضای آن برگزار شد و همه آن‌ها بخش به بخش، پروتکل‌های تخصصی را تهیه کردند.

    تیموری اظهار کرد: همه مشورت‌ها و هم‌افزایی‌ها در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر این بوده است که در ارائه خدمات ایمن و سالم، آمادگی ایجاد شود و نظارت‌ها در این زمینه انجام شود.

    وی افزود: از هفته گذشته نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی ما در سطح استان‌ها و کشور شروع شده است و به شکل مرتب مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری کنترل می‌شوند، در طول سه ماه یاد گرفتیم به هر حال باید نحوه همزیستی با این ویروس را یاد بگیریم چون چشم‌اندازی برای از بین رفتن این ویروس وجود ندارد.»

    معاون گردشگری کشور بیان کرد: باید کمک کنیم تا در کنار بحران سلامت، بحران اقتصادی و اجتماعی به وجود نیاید، زنجیره خدمات رسان گردشگری این آمادگی را در خود ایجاد کرده که ابعاد اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی را نیز مدیریت کند.

    دغدغه سلامت، دغدغه اصلی ماست

    وی افزود: با رصدها و پایش هایی که داریم همه آمادگی‌ها را در زنجیره تأمین خدمات گردشگری ایجاد کردیم و مطمئن باشید دغدغه سلامت، دغدغه اصلی ماست و همه موارد را در این زمینه رعایت کردیم و خواهیم کرد. همچنین همه همکاران ما متعهد به رعایت این پروتکل‌ها هستند.

    خسارت بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی به شکل مستقیم به مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی

    تیموری در خصوص میزان خسارت‌های اقتصادی وارد شده به صنعت گردشگری ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: هزینه‌ها و خسارات بسیار بالایی به این صنعت وارد شد، تنها میزان آسیبی که به شکل مستقیم به بخش اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی وارد شده است بالای ۴هزار میلیارد تومان برای سه ماه بود، اگر اثرهای غیرمستقیم را در نظر بگیریم این عدد چهار برابر خواهد شد.

    برچسب ها :

    نظرات