آوای شمال(طبرستان)
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ , Tuesday 15 October 2019
    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 103569
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ تیر, ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
  • شما اینجا هستید :اخبار استان
  •   

    شرکت ۴ هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح ماد

    مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴ هزار دانش آموزان در طرح ماد شرکت کردند که این تعداد از ۱۱۵ شهرستان و ۱۳۰ مدرسه و ۱۶۰ کلاس در طرح ماد شرکت کردند.

    آوای شمال/ سعید آرام در اختتامیه و تجلیل از تسهیلگران برتر طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (ماد) در سالن همایش اداره کل بهزیستی اظهار کرد: دانش‌آموزان هوشمندانه در این حوزه و طرح گام برداشتند و به اهداف طرح رسیدند و بسیاری از مسؤولان و برنامه‌ریزان موشکافانه شناخت ندارند و علت‌یابی نمی‌کنند.

    وی با بیان اینکه علت‌یابی دانش‌آموزان ارزشمند است، افزود: خرسندم که آینده کشور به دست فرزندان فرهیخته قرار می‌گیرد که مسؤولانه به قضایا نگاه می‌کنند.

    مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان معلول در ظاهر معلول هستند اما توانمندی بسیاری دارند، تصریح کرد: دانش‌آموزان مدرسه مسؤولانه همه نیازها و محدودهایی که معلول جسمی دارند برای آنها شرایطی را ایجاد می‌کنند که معلول به عنوان شهروند از تمام امکانات بهره‌مند شود.

    آرام خاطرنشان کرد: طرح ماد یک نوع مشارکت و در کنار هم قرار گرفتن است که تاثیر آن را در جامعه دیدیم و موجب شد سطح آگاهی، توانمندی، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب اجتماعی خود را نشان می‌دهد و در این مشارکت اثربخشی دو چندان خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در طرح ماد نگاه ما رسیدن به سلامت اجتماعی و حس اعتماد و مسئولیت‌پذیری است، گفت: دانش‌آموزان باید طرح مشارکت را یاد بگیرند و با کارگروهی به نتیجه مطلوب برسند و وقتی کار به صورت گروهی باشد موفقیت‌های بزرگی به‌دست می‌آید.

    آرام با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب اجتماعی نداشتن مهارت برخورد با مشکلات است، افزود: این مهم باید به آن پرداخته شود.

    مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴ هزار دانش‌آموزان در طرح ماد شرکت کردند که این تعداد از ۱۱۵ شهرستان و ۱۳۰ مدرسه و ۱۶۰ کلاس در طرح ماد شرکت کردند.

    مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: دیگر شاگرد اول بودن امتیاز نیست و اگر یک تیم که با توانمندی‌های متفاوت به موفقیت برساند برای آموزش و پرورش ارزشمند است.

    عسگری نیکزاد تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های ماد و نماد و … در اجرایی کردن آن به جامعه کمک می‌کنند که امری بسیار پسندیده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در هر کشوری آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و اجتناب‌ناپذیر است، خاطر نشان کرد: کشور ما از جمله آن کشورها است و باید بتوانیم این آسیب‌ها را شناسایی کنیم و ریشه‌ای حل کنیم و آموزش و پرورش حامل بسیاری از این مشکلات است و آسیب‌های اجتماعی خود را بیشتر نشان می‌دهد.

    نیکزاد خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که درگیر مشکل طلاق و اعتیاد هستند، همراه خود حامل مشکل هستند و متاسفانه آثار مخرب را از بیرون می‌آورند و مانع سعادتمندی دختران و پسران می‌شود باید ریشه‌یابی کنیم و خانوده را اصلاح کنیم و این حمایت‌ها و کارهایی که بچه‌ها در مدرسه دارند موثرترین کاری است که آسیب‌پذیری که بیشتر ناخواسته مهم است مصون باشیم.

    وی با بیان اینکه رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت است، گفت: پیشگیری را باید از مدرسه شروع کنیم تا در آینده نیاز به درمان نداشته باشد.

    مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید حداقل آسیب اجتماعی را داشته باشیم، تصریح کرد: تنها آموزش و پرورش متولی نیست و هر کسی از دانش‌آموز و تمام ارگان‌ها متولی آن هستند.

    برچسب ها :

    نظرات