آوای شمال
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ , Thursday 17 January 2019

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    avayeshomal.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 101666
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ آذر, ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
  • شما اینجا هستید :اجتماعی > اخبار محمودآباد > فرهنگی
  •   

    معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

    فرصت های انتخاب، شادی کردن و مهارت آموزی در مدارس ایجاد می شود

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره اهمیت برنامه تعالی و سند تحول بنیادین گفت: در همین راستا، فرصت را به دانش آموزان در مدرسه بدهیم تا سه اتفاق یعنی فرصت انتخاب، فرصت شادی کردن و فرصت مهارت آموزی رخ دهد.

    آوای شمال/ کارگاه آموزشی استقرار مدل اجرایی تعالی مدیریت هنرستان های منتخب مازندران به میزبانی شهرستان محمودآباد با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران و با هدف استانداردسازی سیستم های مدیریتی و ارتقاء توانمندی مدیران مدارس در برنامه ریزی ویژه مدیران هنرستان هایی که در الگوی ارزیابی مدل تعالی قرار دارند، برگزار شد.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این کارگاه با بیان سخنی از امام جعفرصادق(ع) که فرمودند : “هر کس تعقل کند ، رستگار نخواهد شد و تعقل بدون دانش میسر نگردد” ، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای تصمیم گیری است بنابراین مدیران باید در لحظه تصمیم اتخاذ کنند که لازمه این کار آمادگی ذهنی است.

    وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با دو چالش جدی یعنی آموزش و نگهداری روبرو است، بیان داشت: قرار است برنامه تعالی ما را به سمتی برساند که آموزش را بیش از پیش نگهداری کنیم.

    اسفندیار نظری افزود: قرار است مدارس ما به کمک شما مدیران برتر، گواهینامه ایزو دریافت کنند اما قبول کنیم گفتگوهای همه ما در راستای سند تحول بنیادین است.

    وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه تعالی و سند تحول در کنار یکدیگر خاطرنشان کرد: در راستای برنامه تعالی و سند تحول بنیادین ما فرصت را به دانش آموزان در مدرسه بدهیم تا سه اتفاق یعنی فرصت انتخاب، فرصت شادی کردن و فرصت مهارت آموزی رخ دهد.

    این مسئول با بیان این نکته که کارآمد ترین نهاد اجتماعی در جامعه آموزش و پرورش است، اذعان داشت: توسعه با همراهی آموزش و پرورش انسانی می شود و آموزش و پرورش بیش از آن که یک دستگاه اجرایی باشد یک نهاد گسترده اجتماعی است که زیرساخت تربیتی توسعه را فراهم می آورد که در این بین مدرسه کانون تحول است و مدیر مدرسه محور جایگاه اصلی مدرسه است.

    نظری همچنین گفت: انگیزه، مهارت های ارتباطی، زکاوت و زیرکی، راستی و صداقت، تشویق و پاداش به موقع، عملگرا بودن، تفویض قدرت، اعتماد به نفس، تسلط و ثبات هیجانی از ویژگی های شخصیتی مدیران موفق است و توصیه می شود تا مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت، ضمن تقویت این ۱۰ ویژگی، باید آمادگی رویایی با ناکامی ها، کارشکنی ها و انتقادات درست و نادرست را در اجرای تصمیمات داشته باشند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکند.

    معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه هدف شما مدیران پرتلاش به عنوان پرچم داران کیفیت و قلب های تپنده حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش باید این باشد که نتیجه کار با رویکرد مناسب، منطقی و سریع، رضایت دانش آموزان، اولیاء و معلمان را در پی داشته باشد، اظهار کرد: از همه مهم تر به عملکرد دانش آموزان با سه شایستگی مهم یعنی دانش آموز فکور، دانش آموز مومن و دانش آموز با روحیه کارآفرینی به ثمر برسد.

    نظری با بیان این نکته که در برنامه تعالی به دنبال رویکرد هستیم نه نتیجه، گفت: امیدواریم در مسابقات علمی عملی، علمی کاربردی، جشنواره ها و المپیادهای کارآفرینی شاهد آن باشیم که در واقع سه اتفاق مهم در مدارس، یعنی کسب دانش، کسب مهارت زندگی و کسب مهارت کسب و کار به عنوان اهداف مهم در مدارس روی دهد.

    برچسب ها :

    نظرات